Tuesday, August 23, 2011

RAYA :)

halooohaa... hai. hari ni, ramadhan 24. ini bermakna tinggal 4/5 hari lagi nak raya. oh m g... excited mak nak... 
persiapan nak raya dari kampus dah siap. oh! sebelum terlupa. raya tahun ni excited teramat, pasal segamat kini sedang menjadi sirgummurd. tejukkkkk. suka-suka. tak penah-penah tido siang berselubung ngan comforter.maka, dengan ini, perjalanan balik raya kian terasa. terasa baru balik dari oversea gitu.. hehe. *manyak perasan ini olang*


segala persiapan dari kolej adalah seperti berikut: -


tiket: : dah! dah beli sebelum puasa lagi. padahal balik batu pahat jerrr.  *ye, dari segamat ke batu pahat je* 


asignment sebelum raya : dah! dah hantar pun. 


beg bagasi besar gedabak: melampau sangat lah tu. segamat ke batu pahat je pun. beg sederhana besar je. 


packing baju: belum. nanti nampak over. tapi dalam otak dah buat list baju ape nak bawak. ngee~


persiapan final exam lepas raya: errrkk? belum. hehe. <ketawa malu> 




akan tetapi, tidak terasa bahawa akan tibanya hari raya dalam masa beberapa hari lagi. kerana di bumi segamat ini jugalah yang akan saya huni 
sehingga petang 26 hb. *cepat lah jumaat, saya nak balik* bila dekat rumah, mula lah semangat terlebih nak sambut raya. serba-serbi rajin.
tapi sayang... cuma sehari. esok nya dah mls nak prepare dah. tunggu malam raya baru nak pulun semua kasi habis. masa tu lah nak tukar langsir, 
tukar sarung kusyen, mop lantai, sapu lantai, kemas rumah, lap perabot, macam-macam lagi lah. meriah nya malam raya, sampai tak tido prepare semua tu.dusta je tu sebenarnya excited nak raya. lepas tu, semua orang dah bangun pagi, prepare nak pergi solat raya, aku terbongkang tido. bagus sangat lah tu. *jaga mata beb. nak raya tuuuuuu* 


ok! sekarang baju raya pulak. tahun ni tamak coklat. disebab kan tema tahun dengan family adalah warna coklat, maka dengan ini diisytiharkan bhawa saya ada dua baju coklat. *tak tahu lah mcm mana bole smpai dua.INISEMUAKEJETAMAKHALOBA*, satu baju purple, satu baju hijau, dan satu baju merah. tak banyak,.lima jewww... hehe. 


oh! dengan [My LaLiNk] pulak, tade tema untuk tahun ni. sebab nya, aku sendiri telah mendecide kan family husband tahun ni pakai baju wane klabu. semuaorangakukelabukan. HAHA. bangga. :P celah mane nak sama nya kan,*celh gigi* :P tape, sebab husband ada baju mlayu wane purple, coklat ngan hijau. dia bole pakai wane apa pun. :) and saya, saya ade jugak baju wane kelabu. even bukan tahun ni punya. tape lah, berjimat demi anak bangsa. haha. 


kueh raya, macam biase je. tnjuk dan bayar. senang bukan? hehe. sorry, tiada masa terluang nk berbakti pada tepung. tunjuk dan bayar lagi senang. jimat masa, tenaga, dan memberi peluang menjaga kebersihan dapur :) *dasarpemalasiniorang* 


tapi tak berapa semangat lah bila dengar lagu raya dekat perantauan ni kan. sayu je hati membilang hari. hehe. asal dengar lagu raya je tension sendiri umpama nak hantukkan kepala kat dinding. eceyhhh! haha. tape lah. redha jadi anak perantauan. :)


dengan itu, salam aidilfitri. segala salah dan silap samada sengaja atau tidak harap dimaafkan. dari saya, and [My LaLiNk]. :)








**kepala jalu bila tade facebook. HAMPAS punya orang jahat, pasal kau lah aku kene deactive fb aku. huhh! 

No comments:

Post a Comment