Monday, November 29, 2010

sotong pancung!!!:P

entah untuk kali keberapa, hari ni aku bersihkan sotong...yang pasti, seumur hidup aku, kurang dari 10 kali aku bersihkan sotong..errr...mungkin jugak kurang dari 5 kali...ibu pun seboleh-boleh akan menghalang sotong tu dibersihkan oleh aku...hahaha...selama ni, kalau ibu suruh aku bersihkan sotong, komfirm, dia takkan jumpa kepala sotong lepas tu..pasal, kepala sotong tu, aku buang...hehehe...bukan ap doe, tak baik makan kepala sotong..nanti otak lembap!!! :P (padahal aku tak reti nak bersihkan kepala dia tu, hukhuk~ sedih...) kalau ada kepala sotong tu pun, pasal ibu kata, 'kepala sotong tu, biar ibu yang bersihkan nanti..', kalau tak, memang bertuah la nak jumpa kepala sotong, bila aku yang bersihkan...abah pulak, kalau dia tengok, bentuk sotong tu lain macam je, dia dah boleh detect, sape yang buat sotong tu jadi macam tu...hehehe...pasal, kalau aku yang bersihkan, memang bersih betul sotong tu aku kerjakan...sampai kulit sotong yang warne purple pink tu pun tanggal...hehehe...bersih tak???bagus tak???rajin tak???;D lagi la abah boleh detect, pasal dia tak nampak satu kepala sotong pun dalam lauk tu...hihi...pernah jugak terdetik dalam hati aku ni, 'ini macam, beli 5kilo sotong pun nmpak macam beli 2 kilo je...hehehe'tapi, macam biase la, buat macam orang tak ada perasaan...kire ok ap, dengan aktiviti yang aku lakukan tu, kita dapat menaik taraf hidup penjual sotong!!!pasal, mesti sotong laku!!! hahaha...secara tak langsung, boleh berniaga juga...iaitu, dengan menjual kepala sotong, kepada penternak ikan keli...same-same untung...hehehe...(itu je la yang aku belajar selama 6bulan sem 1 ni..hahhaa..)tapi, aku dah listkan, "belajar bersihkan kepala sotong" sebagai one of azam tahun baru aku...ngeh ngeh...doa-doa je lah, aku dapat merealisasikan hajat, impian aku yang terbesar ni...hehe...harap-harap, tak kantoi ngan mak mertua...kalau kantoi, mesti kene reject punya...pasal, boleh mem'BANGKRAPkan anak dia...berabis duit buat beli sotong je...haha...:P

No comments:

Post a Comment