Saturday, September 17, 2011

kekasih yang tak dianggap


ingin saya kongsikan sebuah cerita , satu kisah seorang silent-friend of mine, yang luaran nya kelihatan terlalu ceria dan gembira tetapi hatinya tidak pernah bahagia dalam erti kata sebenar semenjak dua menjak ini . panggil saja dia , wani . walau pun saya memanggilnya kak wani.

perwatakan nya yang sederhana tapi periang menggamit saya untuk mengenalinya lebih rapat. permulaan perkenalan di facebook kerana dia merupakan girlfriend kepada kawan inchik boyfrend saya. sikap nya yang bersahaja memudah kan lagi untuk kami berkongsi cerita.kak wani ini memang sederhana tetapi selalu kelihatan happy go lucky, perbualan harian kami  di facebook selalunya bersulam gelak-tawa, kami berceloteh itu dan ini,

suatu hari, hati nya menerima kelukaan. amat dalam. kami memerhatikan dia yang sentiasa ceria walau saat dia mengadu kisah dukanya, dan biasanya bila dia mula bercakap mengenai kisah sedih saya akan selalu kalah pada perasaan kerana saya pasti akan menangis menbaca blog nya sedangkan dia tetap saja tenang, sambil tergelak besar melihat betapa besarnya emosi saya tatkala saya post kan kata-kata semangat untuknya di facebook.


Tidak mampu saya bayangkan bagaimana kak wani tabah mengharungi hidup nya bila hati selalu terguris,kak wani bercinta dengan lelaki pilihannya, lelaki yang dikenali sekejap waktu, lelaki yang disangka adalah lelaki terbaik sebagai pendamping hidup. Mula-mula, memang kak wani nampak terlalu bahagia, hubungan nya seakan dirahmati dengan sebeban kasih-sayang, perasaan kak wani sentiasa berbunga riang, melodi jiwanya berlagu indah. Nyata, perasaan terlalu mudah berubah, kasih bisa saja pudar sekerdip mata, namun tetap saja dia pasrah dengan takdir tuhan untuk nya. diberikan kepada nya satu ujian yang maha hebat, namun tetap saja dia kuat. masih mampu tersenyum bagi menenangkan kami yang lain, tapi dihati nya sedang bergelut hebat dengan perasaan nya. tangis dihati nya masih belum berhenti. setiap doa nya, tak pernah lupa diselit kan nama si dia, JASS RAFFEZE. 

semoga insan ini terus tabah mengahadapi segala ujian buat nya. andai telah tertulis di loh mahfuz NUR SYAZWANI telah tercipta dari sebahagian tulang rusuk JASS RAFFEZE , insyaallah, jika setinggi langit pun masalah yang dihadapi, kalian tetap akan bersatu. 

**untuk kak wani: nia sayang akaq, nia ade untuk akaq. biar pun suatu hari nanti akaq tersurat akaq berpisah dengan nya (nauzubillah) , kami masih ada untuk akaq. kisah kita takkan berhenti setakat ini. persahabatan kita takkan mati. ;) kita adiq beradiq dalam ISLAM biarpun berlainan keluarga. 

If you love someone, let him go, if he comes back he's yours, if not, he never meant to be.

No comments:

Post a Comment