Wednesday, September 7, 2011

jika aku tanpa mu (repost)


Entry ni,di adaptasi @ eftect mse aku bce blog some one.Which is,menceritakan tentang couple yang hangat bercinta, then, tak sampai kemana, sebab one of dari couple tu, dah menghadap ilahi. the boy, died because of accident. takdir tuhan menentukan tiada jodoh diantara mereka. takdir tuhan yang menemukan mereka, kerana takdir juga mereka berpisah. siapalah kita untuk menentang kuasa Allah kan? subhanallah.

Serius menangis gila-gila bile bce blog tue. Lagi pun, i kan ratu air mata. I can feel how much that girl loved and missed him.Then, in this time, aku terbayang kan kalau aku pulak kehilangan [My LaLiNk]. Mintak di jauh kan. Tak sanggup rasa nya nak berdepan dengan situasi macam tu.. Terlalu lemah nak berdepan dengan semua tu kalau betul-betul terjadi kat diri aku. Terlalu takut kalau perkara yang sama terjadi pada aku. bukan hanya dia [My LaLiNk] tapi jugak semua orang yang aku sayang. 


Baru tadi, aku bacekan blog someone tui kat [My LaLiNk],dengan airmata yang tak berhenti mengalir. Aku tak dapat nk habis kan ayat akhir tu, sebab dah tak sanggup nak tengok. Sedih sesangat.Lepas je,aku abis bace, [My LaLiNk] terus je kate,


"b masih ada untuk sayang kan, b masih boleh pujuk sayang kalau sayang nangis, b masih ada n masih mampu nak buat sayang tersenyum. b masih mampu nak bahagia kan sayang" b masih ada untuk same2 ngan sayang. B janji takkan tinggal kan sayang"

"Mungkin, kasih sayang b, tak sebanyak kasih sayang sayang pada b, b tau, b tak banyak luangkan 
mase dengan sayang. B minta halal mase-mase yang b tak dapat luang kan untuk sayang. Antara
kita,masih belum ada saat-saat yang bahagia. B janji, akan ada saat and detik-detik indah tuk kita
berdua. Ni janji b.. B akan bahagia kan sayang. kalau b tak tunai kan janji b ni, sayang tuntut kat 
alam lain"





sebab ni lah, [My LaLiNk tak boleh selalu ada untuk shaye. tak ape, saya faham. kan awak kan? [My LaLiNk] antara orang yang wat semua orang kat Malaysia ni bole tidur lena. hidup ngan tanpa rase takut. and secara tak langsung [My LaLiNk] jaga aku jugak. hehe. i'm very proud to be with you. ~ <3





I LOVE DAMN MUCH.. 


sayang sendiri tak boleh nak bayangkan kalau b tak ada dalam hidup sayang. sebab sekarang, b merupakan orang paling penting dalam hidup sayang, selain ibu, abah, adik-adik n family yang lain.kau umpama matahari yang menyinari hidupku, tanpa lelah. kau umpama bulan yang menerangi malam ku tanpa perlu aku risau akan ketiadaan mu, kerana kau akan sentiasa berada disampingku tiap waktu. biar pun jasad kita jauh beribu batu. hati kau dan aku tetap satu. 

b, ibarat kaki sayang yang bawa kemana saja sayang pergi, 

b ibarat tangan sayang, yang memudahkan lagi sayang siapkan kerja.
b, ibarat jantung sayang, 
yang berdegup setiap detik, setiap saat untuk sayang terus hidup.
u are my soul. my life. my happiness.


sayang perlukan b untuk sayang hadapi hidup ni. memang betul betul b kata, b tak selalu ada dengan sayang bila sayang perlukan b. bila sayang sakit, sayang cuma boleh call n 3G b, sambil menangis. bila sayang terlalu rindukan b,bila nak tido malam, sayang just berharap yang kita akan jumpa dalam mimpi. bila sayang terjaga tengah malam sebab teringatkan b, sayang just amik fon, tengok semua gambar-gambar b. ulang banyak banyak kali. bila sayang kene buat something sedangkan orang lain,couple dia yang buat kan, sayang just bayangkan, b pun ada kat sebelah sayang, tengok apa yang sayang buat. 


teringat gelagat b sekarang, b tak bagi sayang make up sebab takut kene usha,tak bagi sayang pakai cantik2, sebab t orang kacau sayang. n b tak bagi sayang pakai perfume, sebab tak nak orang tergoda ngan bau perfume sayang. and b jeles, sebab bila sayang pakai semua tu, b tak nampak. b tak boleh nak tengok.  hehe.


Macam mana yang b janji dengan sayang, itu lah jugak janji sayang ngan b...
Love u too, n lebih-lebih sayang.


happy anniversary yang ke satu tahun 4 bulan.. :)
semoga dengan bertambahnya umur hubungan kita, ia nya bole membawa lebih erti kepada kita. :)

No comments:

Post a Comment