Thursday, October 6, 2011

entry lintas langsung dari Batu Pahat, Johor



Hai , hai . entry secara langsung dari batu pahat johor . hehe. selama sebulan lebih ni , segala entry akan ditaip secara lintas langsung dari batu pahat, johor . haha. bangga sambil tepuk dada . tanah kelahiran lah katakan . . . bermakna , selama sebulan lebih ni jugak lah , aku , akan bertapa dibumi batu pahat tercinta . 


sebelum cuti lagi , nia dah tulis macam-macam aktiviti , and kertas tu dah hilang dah pun . haha . serupa tak payah tulis kan ? tape - tape , ingatan semakin kuat sejak makan kismis and jus tok sifu . hehe. 


LESEN KERETA .


haaa . . . hal ni kene senyap-senyap sikit , tak bole cakap kuat-kuat , kene bisik-bisik je . pasal sekampung dah duk canang nak amik lesen kete setahun lepas , sampai sekarang baru nak nampak bayang nya . tapi masih menyorok belakang pintu . takot-takot nak keluar . tak tahu lah apa motif kene amik lesen kete ni sebenar nya . yele , bukan apa, kalau tak ada lesen mesti ade orang yang willing nak hantar sane
sini tuk memenuhi kehendak bershopping atau melunaskan keje sebagai tukang ukur jalan . tapi , abah pulak suh amik lesen kete cuti ni . puas mengelak, siap tepis-tepis lagi . akhir nya , MUKTAMAD . kene amik lesen . alorh , eden bunya nyo apo jah , eden tak ghoti nak bawok manual-nanual ni ha... eden ghoti sotart jo kalau keto menual ni . kalau eden lah, eden nok tunggu kerajaan keluarkan fatwa baghu yang ber bunyi begini.


:: kerajaan telah memperuntukkan sejumlah wang yang besar bagi membolehkan warganegara yang ingin mengambil lesen kereta menggunakan kereta auto :: 


hahhhh . kalau macam ni yang keluar dalam berita , esok pepegi tu eden poei daftar kat sekolah memandu . lagi satu , eden lagi suko kalau tak guno dah keto kancil yang cenonet tu . eden rase keto tu ringan sangat . macam nak toghobang jo bilo drive . hehe . *kepoh betul kau . demand tinggi*


MASAK-MASAK .


yang ni aktiviti sempena mencurah kan kasih sayang yang tak terhingga untuk family . sebab aku tengok, walau tak sedap mana aku masak , dorang telan je . sebab tak nak membazir . aktiviti ni jugak, sempena nak upgrade skill memasak . even kalau nak masak benda yang pelik-pelik tu sambil tengok buku resepi . kalau tak jadi tu bukan salah saya ya , salah buku resepi tu . instruction tak betul . hehe. 


SHOPPING .


nak mintak tolong , kalau jalan - jalan ngan aku , jangan bagi aku masuk 4 kedai ni . tak banyak . empat je , sebab mata aku akan jadi bercahaya seolah-olah kaya nak beli semua tu. first sekali , kedai kasut . then, kedai buku , kedai shawl , and kedai handbag . 


BABY SITTER . 


yang pun sempena nak jadi ibu mithali sebab tu nak upgrade skill jadi baby sitter yang baik. lagi - lagi , mane lah tahu bole buat bisness dengan skill ni . bukan jual baby okayyyyy. jadi baby sitter yang berjaya dengan ade nursery sendiri .


ENTRY .


dah niat ni , nak buat entry super kat blog ni . sebab dah tak ada komitmen yang super banyak dengan dunia luar . :P




sekian saja aktiviti yang aku sendiri sediakan untuk diri aku . bukan banyak pun , sebab nak habis kan masa buat mucus or eye shit . hehe . tengah cuti ni apa je lah yang aku bole buat selain menikmati cuti yang ada dengan rasa nikmat nya . alah, cuti ni pun bukan lama mana , pejam lama, celik kejap dah habis sebulan lebih . kan ? selamat bercuti ! :)


credit to google 






**masih bengang sebab 10 dari 35 novel aku hilang tak dapat dikesan dengan jayanya . sape amik weyh  . . pulang lah . beratus aku habis beli natang ni . ** 

No comments:

Post a Comment