Saturday, October 1, 2011

hanya dia dihati

buat seseorang , 


please behave your self . jangan kau rasa diri kau tu dah betul sangat sampai cuba nak perbetul kan keadaan yang dah betul ni . memang betul lah kau bukan couple aku lagi sekarang dan akan selama nya begitu . memang betul lah dia yang aku sayang dan akan selama nya begitu . 


kau yang curang dengan aku dulu  kan ? kenapa perlu datang balik kat aku ? cukup baik aku lepas kan kau pada tanpa satu balasan pun . kau cari aku aku , masih lagi aku layan kau dengan baik .  memang aku akan begitu , sebab aku hargai kau sebagai orang yang pernah kongsi hidup kau dengan aku . sebagai orang yang pernah hadir dalam hati aku . aku tak mintak kau hargai aku sekarang , tapi dulu . tapi sekarang , kau hadir dalam hidup aku , bukan aku menolak takdir . tapi , aku tahu , kita berkawan bukan jalan yang terbaik . aku hormat kan dia , buah hati ku . orang yang aku sayang . memang aku tak curang , tapi aku tahu hati nya , dia mesti akan kecewa bila aku berbaik dengan kay . sebab hati kami sama . punya rasa cinta yang sama . dan bukan aku meminta kita bermusuh , cuma . anggap lah kita tak pernah kenal .


kau mungkin tahu sape aku yang dulu . ain farhana yang lembut , yang senang di perbodoh kan . tapi, ade ke kau tahu sape ain farhana lepas kau tinggal kan aku ? macam mana hidup dia mase mula-mula hilang kau ? hilang semua kepercayaan dia pada lelaki ! aku jadi kasar . ganas . sangat suka tinggi suara . sibuk kan diri aku dengan kerja-kerja sebab nak lupa kan kau . hari kedua aku clash ngan kau , kau tahu apa aku buat ? aku pergi semua tempat yang kau pernah jumpa aku . dekat dalam kelas dia mase tingkatan satu , kat library , kat tangga , kat balkony . menangis seharian sebab kau . memang kau tak tahu sebab kau tak pernah kisah pasal aku mase tu .


first time aku sayang kan orang , tapi kau buat aku macam tu . awal-awal mase kau clash ngan aku , aku try tuk tak nak couple sebab aku takut kalau kau menyesal nanti , kau balik pada aku , n aku dah ade orang lain . sampai macam tu sekali aku fikir pasal kau . tapi kau ? ade terfikir pasal aku mase tu  ? memang aku yang putuskan hubungan tu , sebab aku nak tengok kau happy . sebab pada aku , aku akan happy bila kau happy . ternyata , nak lakukan semua tu bukan senang . susah teramat sangat . aku cuba untuk tenang , senyum dengan kawan-kawan . tapi , hati aku kuat merintih , terluka pedih . sumpah sakit !


tahun ke tiga kehilangan kau , aku masih macam ni . hidup sendiri . entah kenapa , memang senang begini . lagipun, aku takut untuk kecewa lagi . sakit yang kau tinggal , tak pernah hilang . masih berbekas kat hati ni . doa aku di makbul kan sebab aku tak jumpa kau langsung sepanjang masa ni . alhamdulillah . 


takdir tuhan temukan aku dengan dia . . sesungguh nya , kuasa allah di luar dugaan kita . ALLAH maha mengetahui atas tiap-tiap sesuatu . dia datang dalam keadaan yang tak dijangka , untuk merawat luka yang ada . syukur pada tuhan , dikurniakan insan sepertinya . yang menjaga hati ku , lebih dia menjaga diri nya . insan yang menyintaiku , bukan atas dasar segala nya . bukan atas dasar rupa, kerana kami tak pernah berjumpa diawal perhubungan , tidak juga bertukar gambar , bukan atas dasar harta kerana dia tak tahu apa yang aku punya . hanya atas dasar ingin mengasihi antara satu sama lain . perkenalan selama setengah hari , sebelum kami memutuskan untuk lebih serius akhir nya bertahan hingga ke hari ini . ALLAH telah melipat ganda kan kebahagiaan milik ku . sakit yang aku alami dulu , langsung tak berbekas . insyaallah , jika diizin tuhan . dia lah ADAM ku . MOHD RADZI BIN MASUHUDI .


indah nya cinta yang kedua , setanding yang pertama . memang ini bukan kali pertama aku jatuh sayang , tapi ini kali pertama aku jatuh cinta . sungguh ALLAH gantikan sakit di hati ini , dengan anugerah yang maha besar . ALLAH berikan hujan dihati selama tiga tahun . ALLAH ganti kan dengan pelangi yang cukup indah .





kau , menyintai ku . seperti matahari menyinari siang hari . tak pernah lelah , tak pernah mengenal erti letih .
love u . 


**terima kasih sebab kau kata kau masih sayang kan aku . walau pun entah betul , entah kan tidak  . tapi , aku tak perlukan semua tu dari kau . hati aku terlalu kecik nak sayang dua orang dalam satu mase . apatah lagi, dihargai, disayangi, dicintai dan dimanja kan begini . bye !

No comments:

Post a Comment