Friday, October 7, 2011

rangka Bajet 2012

semalam tengok bajet 2012 macam #$@%^ . TETTTTTTTTTTTTT. kene buzz . haha . padan muka , sape suruh keluarkan perkataan yang tak sepatut nya . mencarut lagi kan ? 


bajet 2012 semalam ,*sejak bila kau tengok bajet wahai nia farhana ? what! sejak kau bajet lawa ? oh! sejak kau ade inchik boyfrend keje government . okay-okay . means that , semalam first time lah kau dengar bajet tu kan ? HAHA . hampeh betul . 


 ATM machine cuma dapat naik taraf kem dan kuaters , bonus setengah bulan gaji (RM 500) . untuk pesara pulak , dapat kenaikan pencen sebanyak 2 peratus . then , dapat latihan khusus . 


maghrib semalam , aku soseh-soseh ngan inchik boyfrend . *tak gheti maghrib agak nya budak berdua ni . HEHE . ternyata , mereka-mereka pun tak puas hati dengan bajet 2012 . diorang bukan nya terlepas pandang lagi , kene pinggir ade lah . hadoiyai . sumpah kesian . kesian kat diri sendiri jugak , lambat lah aku kahwen nampak nya . ok ! perasan ! aku cakap ngan inchik boyfrend nak jadi cikgu , and dia setuju . sengaja je aku pancing dia . minat pulak lah aku ni nak jadi cikgu . then , aku cakap kat dia ,
 "cinta tak nak lah jadi cikgu , nanti kita gaduh sebab asyik cinta je naik gaji , husband tak . HEHE ." dia kata lepas kahwen kene duduk kuaters , dalam hati  aku dah meroyan sakan ni sebab tak nak . tapi , mujurlah dapat husband to be yang memahami . dia kata
 "comfirm-comfirm lah cinta tak nak kan ? tak pe, takpe . kita duduk rumah cinta , husband mintak transfer ke Kluang , tiap-tiap minggu husband balik "
 HAHA . tak masal jadi weekend couple pulak kan ? lantak pi lah . ada lagi 7 tahun cheq nak kahwen ngan inchik boyfrend tu . bole setting lagi tu . hehe . jiwa tenang macam tak kene impak maksima gaji tentera tak naik . 


BAJET 2013


credit to google



aku bercadang nak jadi ahli jemaah menteri . bukan nya ape , senang nak bela nasib husband to be aku . HEHE . banyak gila fatwa aku nak buat untuk tentera ni . lepas ni , dorang boleh goyang kaki , bangun tengahari , and everyday is public holiday . haha . baik kan aku ? sumpah kau perasan . 


fatwa pertama : 
        
               setiap warga ATM akan ada time based . means that , mereka takkan kerja lebih masa tuk something yang remeh-remeh macam fitiq , or what so ever . tak munasabah lah orang yang kene bersihkan baru-batu kecik atas tar . ape ? kalau trak tu langgar batu kecik tu , bole terbalik sampai tayar keatas ke ? tak kan ? and basuh - basuh pinggan semua tu , tentera bukan waiter okayyyyy . . and semua keje lebih masa akan dikira overtime . HAHA . bankrup lah kerajaan kalau macam ni .




fatwa kedua : 


            sape paling rajin , dia yang akan naik pangkat . tak perlu guna sistem berapa lama kau kerja , then baru kau akan naik pangkat . HEHE .


fatwa ketiga :


           tentera akan ada cuti tahunan mengikut berapa lama mereka bekerja . semua ni akan dirombak berdasarkan akta dan undang-undang . 


fatwa keempat :


          gaji tentera mesti lebih dari gaji polis . HAHA. batu api gila kau ni . menggalakkan pergaduhan . 




**sekian sahaja bajet 2013 , segala rombakan akan berlaku mengikut kesesuain waktu bagi menjadikan husband to be saya boleh bekerja dengan selesa . HEHE . rekaan semata-mata .

No comments:

Post a Comment