Thursday, October 27, 2011

kata sayang

Hai ! 


 . *konon nak update hari - hari . haram jadah . dengan cuaca penuh romantis iaitu hujan renyai - renyai , sambil baca novel , jiwa pun berjiwa jiwang . sambil menunggu buah hati tercinta habis tahlil dan baris malam . sebenar nya , antara kita sedar atau pun tidak , kisah dari novel itu sendiri bukan hanya sekadar mainan minda , atau pun sekadar pengisi masa lapang . ia juga sebagai teladan buat kita . dari sesetengah novel yang aku baca , sometimes tempatkan diri aku sendiri dalam watak tersebut , ia buat kan aku sedar . membina satu perhubungan yang kukuh luar dan dalam , tidaklah mudah .


perenggan tajaan BUKU PRIMA . +_+


tapi ,ini lah orang nya ,




 yang mengorban kan masa tidur nya untuk aku , memenuhi kehendak aku , melukakan hati nya untuk aku , mengenepikan ego nya buat aku . yang sanggup bertukar hati dengan aku , untuk aku jaga . berkongsi segala nya . semua nya , untuk aku . . .


saat merenung techik ini ,



 pemberian inchik boyfrend hati dipagut rasa sayu kerana rindu . . . techik yang diberikan bagi menggantikan diri dia . dia yang jauh dimata . tapi di hati tetap ada . techik lah yang sama - sama menangis dengan aku , mendengar cerita tanpa beri sebarang respons . bercerita dengan nya seperti bercerita dengan inchik boyfrend sendiri . berkomunikasi melalui hati . . jujur saat ini aku terlalu rindu .

kenapa techik ni kambing dan bukan teddy bear ? 

sebab teddy bear tu dah terlalu biasa , terlalu sinonim dengan satu bentuk perhubungan dan pemberian nya adalah teddy bear . bukan kah satu kelainan jadi kan anak patung kambing sebagai pengganti diri ? oh ! sebelum terlupa . 


"husband , cinta nak techik yang besar bole tak ? cinta tak puas peluk ye bila tido  malam . hehe "


pernah sekali tangan ini berada dalam genggaman tangan nya . dan tika itu aku merasa sungguh selamat bersama nya . andai sesuatu berlaku , pasti dia ada untuk menyelamatkan aku juga melindungi aku . cuma sayang nya , aku lah wanita yang selalu mencabar kesabaran nya . sesungguhnya , dia lelaki penyabar . terlalu sabar menanti dan melayani kerenah ku . lelaki yang tak pernah berhenti menyayangi aku , dan dia yang tak pernah penat meluahkan kata cinta nya setiap pagi , stiap malam , setiap waktu yang dia ingin kan . .


urrgghhh ! rindu nya ! ^_^ . tapi disaat hati kita merindui seseorang lah kita mula mengenang saat - saat bersama . dan sekarang saya tengah mengenang saat berada di tepi pantai . bagi mengota kan janji nak main layang - layang same - same , sepasang kekasih telah pun membeli layang - layang bentuk sotong walaupun tade angin bertiup dengan sepoi - sepoi bahasa nya . then , bila layang - layang tu tak naik ,  cik awek rase begitu jeles bila ade satu layang - layang naik keudara dengan 'cat walk' . demmm ! kuang asam . maka terus menjalan kan seisi menggoda inchik husband nya . dengan muka sengaja disekolah kan dengan buat muka sedih teramat sambil cakap , "husband , orang tu punya naik . . kita punya tak pun , jom lah kita tukar layang - layang lain kat kedai tadi " dengan sekali lafaz , husband kata , "jom kita tukar" yessss ! hak hak . wa pun pegi tukar dengan layang - layang lagi besar . sotong jugak ! gambar sotong yang same dengan sotong yang cat walk naik ke awan tadi . tapi malang nya , tak naik juga . T_T wa fikir wa beli sejibik sejiban bole naik . cisss ! hampeh !


# spesies cik awek degil . tak faham - faham sotong tu duk dalam laut , memang lah dia tanak terbang . cuba beli burung . 


then , terduduk memadu kasih dengan angah , kak mie and pazan . menangkap gambar umpama diva jalanan .  lepas tu balik dengan puas hati sangat - sangat sebab jelas dimata , inchik boyfrend sangat - sangat mencuba untuk berikan servis yang terbaik untuk cik awek nya . . 


terkenang pandangan mata nya , terasa sentuhan tangan nya mengalir kan seluruh kasih sayang nya melalui darah yang mengalir . detik yang membahagia kan , membawa seribu . itu lah ubat rindu tatkala berjauhan . mengimbau segala kenangan sejak ari pertama perkenalan . indah sangat - sangat . 


that's him . mohd radzi bin masuhudi . lahir pada 14 august 1991 , berasal dari muar , johor . oh! kami dah sepakat nak buat rumah betul - betul dekat sempadan MUAR - BATU PAHAT . haha. 


segala tingkah nya menjadikan dia terlalu sempurna di mata . kalau keluar bersama , dia akan bawa kan handbag . suap kan makanan . kopek kan udang . kesat kan mulut bila comot . pimpin tangan bia saya tak terkinja - kinja kenakalan .  ehm . . banyak lagi . . 


dan saat itu , aku berdoa pada tuhan , semoga dia lah jodoh terbaik buat ku . orang yang akan menjaga aku seperti ayah ku , ayah kepada anak - anak ku , pembimbing ku dan aku lah ketua bidadari nya di akhirat kelak . insyaallah .



No comments:

Post a Comment