Thursday, December 9, 2010

batu pahat vs muar

seperti yang dijanjikan, ini lah entry pasal Batu Pahat...:D
Dimulakan dengan mercu tanda Batu Pahat...hehe...cantik tak???cantik kan?? 


Aku pernah tunjuk gambar ni kat one of kawan aku, (identiti dirahsiakan bagi menjaga hati dan perasaan pembaca juga bagi mengelakkan unsur-unsur fitnah dan memgutuk-mengata...) ada ke patut dia cakap, "kenapa ada tangan je??tak ada orang nya sekali??" err... Aku dengan bijak pandai nya pun jawab, " orang majlis tak cukup bajet nak buat orang..." haha... Jawapan paling selamat bukan??? :P apala...banyak banyak soalan, soalan ni jugak yang dia pilih nak tanya kat aku... Mulut aku je jawab macam tu, hati aku jawab : "nama pun batu pahat, kalau letak orang, karang da jadi lain pulak nama nya...jadi, 'Orang Batu Pahat???' mungkin jugak 'Gergasi Di Batu Pahat'.".. Harap maklum je la, Batu Pahat tak ada Giant macam Muar...hehe
Sekarang, bercakap pulak pasal shopping compleks yang ada kat Batu Pahat ni... Batu Pahat ada banyak shopping compleks... First sekali, Summit Parade... Then, Batu Pahat Mall a.k.a. BP Mall, then Square One.. Kat Batu Pahat jugak ada The Store ngan Carrefour...banyak tak??? banyak tak??? Banyak kan??? Biasenya, yang jadi pilihan muda-mudi kat Batu Pahat ni, Summit Parade atau BP Mall... Yang lain-lain tu jarang-jarang nak pegi... Bukan tak pegi langsung tau.. JARANG-JARANG... :P erkk... I tak ada gambar psl batu pahat ni, pasal da selalu nampak... hehe.. nanti2 la i upload ye...;D
Seterusnya, Pusat Rekreasi... Kalau kat Muar, pusat rekreasi nya sungai... Kat Batu Pahat pulak, Tasik... Aku tak tau la pulak kalau tasik ni ada nama-nama yang glamour...tapi, setakat yang aku tau dari aku kecik, tasik ni, nama nya Tasik Y... Yup, Tasik Y... Jangan tanya aku sejarah silam tasik y ni ok..aku tak tahu... Yang aku tau, dlm kwasan tu, ada tapak permainan dengan replika dinosour... Besar... Ada dua dinosour... Dulu masa aku kecik-kecik, selalu la abah aku bawak datang sini... Dah besar-besar ni, tak ada pulak nak kesana... Dah lebih 5tahun dah aku tak gi tasik y tu... Agak sedih mengenangkan...:(


oh ya!! batu pahat ada wetworld.. muar xde... hehe... sekian...



Tu je la, setakat ni yang boleh diceritakan pasal batu pahat...nanti kalau ada apa-apa tmbahan, aku edit la balik...hehehe

No comments:

Post a Comment