Tuesday, December 7, 2010

Maal Hijrah

Harapannya, masih belum terlambat lagi untuk aku mengucap kan Salam Maal Hijrah buat semua yang beragama islam... :) hehe... Maaf la yang sesangat, sebab lambat mengepost entry pasal Istimewa Maal Hijrah ni... Ada kesilapan teknikal sikit... Err... Agak banyak le sebenar nya...

Biasanya, orang pasang azam tahun baru, masa tahun baru masihi...termasuk lah aku... Hehe... Normal la tu kan... Tapi, kali ni, dan bukan buat pertama kalinya, aku berazam di malam tahun baru islam... Indahnya Islam ni... Dikala kebanyakkan orang menyambut tahun baru masihi dengan penuh keriangan dan kemeriahan seperti membuat konsert sane sini, bunga api meletup-letup... 

Mat rempit lagi la, macam baru pertama kali nampak moto, pertama kali sentuh moto, pertama kali tau, benda tu motor dan pertama kali bawak moto... Senang kata, semua nya pertama kali lah! Hoho... Sayang nya dengan motor tu, sampai sanggup sehidup semati dengan motor tu, dengan cara MATI KATAK! Apa lah istimewa nya bila jadi macam tu... Tak rasa mati sia-sia ke bila mati cara macam tu... Memang lah dah ajal... Tapi...ummm... Entah lah... Orang, kalau dah suka sesuatu tu, benda betul pun akan kata salah... Huhh!!! Ok... Cukup cerita pasal mat rempit ni... Karang cakap panjang-panjang, orang kata nak bagi ceramah free plak... Huhu...

Mengenai azam baru aku tahun ni, banyak jugak lah yang aku niat... Harap-harap tercapai la kan.. Tak nak la, hangat-hangat tahi ayam je... Jangan tanya aku, betul ke tahi ayam tu hangat... Mane aku tau!! Ni orang dulu-dulu yang cakap... Aku sebagai penyambung generasi masa hadapan, ikut je... I follow... Haha.. :P 


Berikut merupakan azam-azam aku pada tahun ni...:DD

1- nak jadi anak, kakak, girlfriend, cucu, kawan yang baik... Senang kata, nak jadi insan yang baik, dan berhati mulia...ehhehe (malumalu)

2- nak jadi hamba Allah yang baik jugak... :) 

3- nak kalah kan pointer [My LaLiNk], hehehe... <b..rasa tercabar tak???> (syg tengah terkebil-kebil banyak-banyak kali ni...)

Sikit je azam aku... 3 lebih afdhal!! Hehehe... Kan amik wudu' pun ulang 3kali setiap pergerakkan kan... (padahal, takut tak dapat achieve target...hehhe)

Dan ni pulak, azam kami bersama...aku ngan [My LaLiNk];

1- bersama-sama menjaga hubungan yang ada ni dengan sebaik mungkin...

2- tak kan menyakiti antara satu sama lain... 

3- saling menyayangi dan menyintai antara satu sama lain...

Haaa.... Itu lah azam kami, hehe... Simple je, tapi isi tersirat yang dalam... Takkan biarkan sesiapa pun diantara kami, disakiti oleh orang lain... Kata orang, kalau kita betul-betul sayang kan seseorang tu, kita tak sanggup biarkan insan yang kita sayang tu, disakiti...dan kita juga takkan sanggup untuk menyakiti insan yang kita sayang tu... Sebab kebahagian orang yang kita sayang tu lagi penting...

No comments:

Post a Comment